‘REIZEN IN JEZELF’ – GEVORDERD

Persoonlijk en zakelijk leiderschapsprogramma

MODULE BETEKENIS

Voor meer plezier en betekenis in je dagelijks handelen

Persoonlijk en zakelijk leiderschapsprogramma - Module 'Betekenis'

In deze module: Betekenis vinden – Omgaan met jouw obstakels – Ontwikkelen van (zelf)vertrouwen – Integratie totale programma – Realisatie nieuwe denk- en werkwijze op je leven

 

OVER DEZE TRAINING

Doelgroep:
Voor professionals die op krachtige en vrije wijze met meer voldoening en betekenis willen werken en leven. Een module die je makkelijker laat omgaan met uitdagingen doordat je op verschillende manieren je zelfvertrouwen en je lerend vermogen vergroot.

‘Reizen in jezelf’ | Module 3 – ‘Betekenis’

17 weken

8 mrt 2023 t/m 21 jun 2023

6 – 10 deelnemers

Lesmateriaal, coaching en trainingsdag

Toegang tot digitale leeromgeving

€ 1.750,- (excl. btw)

Trainer:
Norbert Koopen

  • Online lessen

    17x

    Begeleiding van verplicht en facultatief lesmateriaal.

  • 5 thema’s

    2 - 6 wk

    15 verschillende thema’s voor je persoonlijke en zakelijke ontwikkeling

  • Coaching

    6x

    Training, begeleiding, focus en verdieping.

  • Trainingsdagen

    1x

    Een op maat gemaakte training om het geleerde optimaal te integreren.

  • Zelfstudie

    Minimaal 1u.00 per wk

    De gemiddelde minimale tijd die je aan het programma dient te besteden.

VRAGEN EN UITDAGINGEN

Welke vragen en uitdagingen deelnemers in het programma meenemen

Deelnemers stappen met uiteenlopende vragen en uitdagingen die zowel in hun privésituatie als op hun werk spelen het programma in. Als je ze groepeert dan kun je ze in de volgende categorieën indelen.

1. Minder door hun omgeving laten leven
Omdat ze sterk door hun omgeving worden beïnvloed, zijn ze op zoek naar meer autonomie waardoor ze beter en op een authentieke manier leiding aan zichzelf, hun familie, werk, projecten, collega’s en leven kunnen geven.

2. Stress, spanning of overweldigende emoties
Omdat deelnemers stress, spanning of soms overweldigende emoties in hun dagelijks handelen ervaren, zijn ze – te midden van de drukte en hun verantwoordelijkheden – op zoek naar een rustige, stille plek in zichzelf. Ze weten inmiddels dat dat niet gebeurt met meer rust, yoga of sporten. En ze beseffen dat ze een diepere laag in zichzelf dienen aan te spreken maar hebben geen idee hoe ze dat kunnen doen.

3. Te weinig contact en verbinding voelen
Omdat ze merken dat ze zichzelf met te veel eten, internet, werk et cetera aan het verdoven zijn, dingen uit de weg gaan of steeds in conflict met hun omgeving zijn, willen ze meer verbinding met zichzelf. Ze weten onbewust dat ze daardoor ook meer verbinding met hun partners, vrienden, collega’s, teams en organisatie zullen gaan ervaren.

4. Vastzitten in een routine of patroon
Omdat ze vaak in beklemmend patronen of situaties vastzitten, zijn deelnemers letterlijk op zoek naar meer ruimte waardoor ze zich vrijer kunnen bewegen. Ze vragen zich af hoe ze uit dat lastige patroon kunnen stappen.

5. Een ontevreden gevoel
Omdat ze ondanks hun gezin, goede baan en fijne vakanties en hobby’s een gevoel van ontevredenheid in hun leven ervaren, zijn deelnemers op zoek naar meer voldoening en betekenis. Maar ze hebben geen flauw idee wat ze moeten doen of op welke manier ze dat kunnen realiseren.

6. Steeds hetzelfde overkomen
Omdat deelnemers steeds over hetzelfde lastige gedragspatroon struikelen, steevast in die vervelende situaties terechtkomen of die onaangename emoties ervaren, willen ze het graag anders doen. Het lukt ze zelf niet of in onvoldoende mate om over die obstakels te komen. Ze stellen zichzelf vaak de vraag waarom andere mensen het wel lukt en hen niet.

7. Gebrek aan controle
Omdat mensen het gevoel hebben dat ze te weinig controle op hun gedrag in ontmoetingen en situaties ervaren, willen ze meer grip op hun eigen gedrag hebben waardoor een meer flexibele houding tegenover hun omgeving ontstaat.

KEUZE VOOR DIT PROGRAMMA

Waarom deelnemers voor dit ontwikkelingsprogramma kiezen

Deelnemers kiezen dit ontwikkelingsprogramma omdat het een laagdrempelige, fasegewijze en gestructureerde manier is om in je dagelijks handelen krachtige stappen te zetten. Door de combinatie van toegankelijk en effectief leren, frequente korte coaching en intensieve trainingsdagen wordt een stevige impuls aan je lerend vermogen gegeven.

1. Krachtige reflectie op je opgedane ervaringen
Door een combinatie van online leren, training, coaching, oefenen en reflecteren ervaren deelnemers dat ze – mede door te leren van de verhalen van andere deelnemers – hun eigen ervaring beter in perspectief kunnen plaatsen.

2. Intensieve begeleiding op je uitdagingen
Door tweewekelijkse online trainings- en coachingsbijeenkomsten plus drie trainingsdagen merken de deelnemers dat de lerende ervaring duurzaam is.

3. Ervaringsgericht leren in je dagelijks handelen
Door het online aanreiken van korte, praktische informatie tezamen met vragen en oefeningen voelen ze de behoefte en uitdaging om het direct in de dagelijkse praktijk toe te passen.

4. Leren, reflecteren en ontwikkelen op de door jouw gewenste plek en tijdstip
Doordat deelnemers via de digitale leeromgeving altijd toegang tot de lesinformatie, de training en coaching hebben, kunnen ze – door te lezen, kijken en luisteren – op elk moment en op elke plek leren, reflecteren en oefenen.

5. Bediening van jouw leerstijl
Doordat iedereen zijn eigen leerstijl heeft, wordt de informatie op verschillende manieren – via verschillende media en werk- en leervormen – aangeboden. Dat betekent dat de deelnemers de informatie in de vorm die het beste bij hun leerstijl past – waaronder video’s, podcasts, oefeningen, vragen en opdrachten – tot zich kunnen nemen. Door middel van training en coaching worden ze uitgedaagd om ook de andere leerstijlen te gebruiken. Daar ligt vaak een verborgen potentieel om sneller te groeien.

6. Geleidelijk en duurzaam leerproces
Door korte en praktische informatie op verschillende momenten in je leercurve aan te bieden wordt op een fase- en stapsgewijze en duurzame manier geleerd. Deelnemers krijgen bij elke les de minimale en meest essentiële stof aangewezen en kunnen die facultatief uitbreiden met de behoefte en tijd die ze op dat moment hebben. Zo worden ze niet met informatie overstelpt en krijgen zo alleen dat wat op dat moment nodig is. De ervaring leert dat mensen ook veel van het facultatieve materiaal gebruikmaken.

7. Bewegen, natuur en verhalen voor een ander perspectief
Door alternatieve leervormen – in de vorm van films, documentaires, korte video’s, podcasts, boeken en artikelen die bij het geldende thema passen – aan te bieden, kunnen deelnemers verrassende en vernieuwende inzichten opdoen om vervolgens te kijken welk effect dat heeft op hun eigen perspectief, manier en leven.

PLAN DIRECT EEN VRIJBLIJVEND INTAKEGESPREK